Thursday 18 May 2023

شرایط اقتصادی کانادا



 شرایط اقتصادی کانادا

براساس برنامه سطوح مهاجرتی 2023-2025 تعداد زیادی از مهاجران  به منظور بهبود اقتصاد کانادا  پذیرفته می شوند. 
در اول نوامبر 2022 اداره مهاجرت کانادا برنامه ظرفیت پذیرش مهاجرتی خود را منتشر کرد که این برنامه تعداد مهاجرانی که کانادا هر ساله می پذیرد را مشخص می کند. 
امسال کانادا به دنبال پذیرش 432.000 مهاجر برای اقامت دائم است. در سال 2023 کانادا حدود 465.000 مهاجر در سال 2024 حدود 485.000 مهاجر و در سال 2025 حدود 500.000 مهاجر را می پذیرد. 
پذیرش 1.5 میلیون مهاجر در سه سال آینده، تاثیر مهمی بر روی نیروی کاری و اقتصاد کانادا دارد. در اینجا در مورد تاثیرات مهاجران بر روی بازار مسکن، مشاغل و رفاه اجتماعی و اقتصادی کانادا صحبت می کنیم. 

 

جمعیت پیر و سالخورده کانادا

از 39 میلیون نفر جمعیت کانادا حدود 8 میلیون یا 21.5 درصد از گروه مهاجران هستند. براساس اهداف اداره مهاجرت کانادا تعداد مهاجران باز هم افزایش پیدا می کند، تعداد افراد بازنشسته در کانادا بسیار زیاد و تعداد نیروی کاری کم است، لذا وجود مهاجران جوان و تحصیلکرده در کانادا باعث رشد اقتصادی و افزایش جمعیت می شود. 
کانادا اقتصاد پیشرفته ای دارد که جمعیت آن در حال افزایش است و برای حفظ آن هر سال جمعیت کانادا باید حدود 1.8 درصد افزایش پیدا کند زیرا جمعیت جوان، شاغل و تحصیلکرده باعث رشد اقتصادی کانادا می شود. 
مهاجران تازه وارد مصرف کننده هم هستند، آنها خانه یا ماشین می خرند، مواد غذایی تهیه می کنند و به ارزش افزوده دارند، پس هزینه می کنند. مهاجران تازه وارد کار می کنند مالیات می پردازند و از این طریق پول زیادی وارد اقتصاد کانادا می شود. 
آنها مالیات و هزینه ها را به دولت های استانی و فدرال پرداخت می کنند و این درآمدها برای کانادایی ها و به خصوص افراد بازنشسته و سالخورده استفاده می شود. 
 

No comments:

Post a Comment