Thursday 18 May 2023

برنامه ریزی برای پول در کانادا



 برنامه ریزی برای پول در کانادا


کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است. مهاجران تازه وارد نیز از این کیفیت به بهره نخواهند بود و اگر می خواهید به صورت قوی زندگی خود را در کانادا شروع کنید، باید از نظر مالی امنیت کامل داشته باشید. چگونه؟
در ادامه با ماهمراه باشید، شما از چند روش می توانید پول خود را پس انداز کنید:
 

چرا باید پول خود را در کانادا پس انداز کنیم؟

پس انداز پول برای کانادایی ها و همه افراد تازه وارد بسیار مهم است. افراد به دلایل مختلف به دنبال پس انداز پول هستند:
  •  هزینه های غیرمنتظره: شما نمی دانید که چه زمانی باید هزینه های غیر منتظره را بپردازید. مثلا برای تعمیر خودرو، مریضی، سفر اضطراری به ایران یا بیکاری باید پول پس انداز کنید، اگر پول لازم را برای موارد ضروری پس انداز کرده باشید می توانید هزینه ها را بپردازید. 
  •  اهداف و آرزوهای بلند مدت: شاید شما به دنبال خرید خانه، خودروی دلخواه یا برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی باشید، پس انداز پول می تواند به شما برای رسیدن به این اهداف کمک کند. 
  •  پرداخت هزینه دانشگاه: مقداری از درآمد را در سال در حساب بانکی به نام فرزندتان برای پوشش هزینه های دانشگاه وی قرار دهید. طبق قانون هر مقداری که شما در این حساب قرار دهید دولت کانادا نیز همان مقدار را در این حساب واریز می کند تا بعد از 18سالگی استفاده کند.
 

برای پس انداز پول در کانادا چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

برای پس انداز پول راههای زیادی وجود دارد اما باید برنامه ریزی داشته باشید. در اینجا چندین راه برای پس انداز پول وجود دارد:
  1. خرید هوشمندانه: برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از پیشنهادات کارت های اعتباری بانک های کانادا برای تازه واردان یا از حراجی ها استفاده کنید. شما می توانید از تبلیغات و تخفیفات به نفع خود استفاده کنید. مثلا اگر برای اولین بار در یک بانک حساب باز کنید و کارکرد داشته باشید مبلغ 500دلار جایزه خواهید گرفت.
  2. بودجه بندی: شما باید بودجه خود را مشخص کنید. بعد از اینکه هزینه های خود را در ماه مشخص کردید می توانید تعیین کنید که چه مقدار از پول شما پس انداز می شود. شما می توانید از طریق برنامه های مختلف هزینه های خود را مشخص کرده و پول خود را پس انداز کنید مثل برنامه های:  Mint – Goodbudget – YNAB – QuickBooks - Expensify
 

No comments:

Post a Comment