Thursday 18 May 2023

کبک کانادا مهاجرت



 این 3 لغت : کبک – کانادا – مهاجرت ؛ سالانه 50هزار مهاجر جدید را به کانادا می رساند!

در ادامه با ما باشید تا مسیر مهاجرت این متقاضیان را بدانید و بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

آیا می دانستید؛ کبک تنها استانی در کانادا است که می تواند شرایط مهاجرت خود را تعیین کرده و مهاجران را براساس معیارهای خود انتخاب کند!
 

استراتژی مهاجرت کبک در سال 2023

در سال 1968 اداره مهاجرت کبک راه اندازی شد. کبک به عنوان یک استان فرانسوی زبان، برنامه های مهاجرتی متفاوت و مستقل از استانهای دیگر کانادا دارد. براساس قانون اساسی کانادا، دولت های استانی هم برنامه های مهاجرتی دارند اما دولت فدرال همه این برنامه های مهاجرتی را مدیریت می کند. 
برخلاف کبک در استان های دیگر دولت فدرال کانادا معیارهای انتخاب مهاجران را تعیین کرده و براساس سیستم امتیاز بندی آنها را انتخاب می کند و دولت فدرال کانادا تصمیم نهایی را در مورد پذیرش مهاجران می گیرد.
برای مهاجرت به کبک مهاجران باید ابتدا جداگانه به دولت استانی کبک مراجعه کنند. استان کبک براساس معیارها و قوانین خود مهاجران را ارزیابی می کند. مهاجرانی که انتخاب می شوند گواهی انتخاب کبک CSQ که اداره مهاجرت کبک آن را صادر می کند را دریافت می کنند. بعد از دریافت گواهی انتخاب کبک، مهاجر باید به اداره مهاجرت کانادا برای چک کردن سوپیشینه و مدیکال مراجعه کند. 
 

اهداف مهاجرتی کبک

اداره مهاجرت کبک طرح مهاجرتی خود را برای سال 2023 اعلام کرد. براساس این طرح در سال 2023 حدود 49.500 تا 52.500 مهاجر در استان کبک پذیرفته می شوند. 
بیشتر مهاجران یعنی حدود 33.900 نفر از طریق برنامه مهاجرت اسکیل ورکر وارد استان کبک می شوند و 65 درصد از مهاجران تازه وارد در کبک از طریق این برنامه در استان پذیرفته می شوند. کبک 29.500 مهاجر از گروه نیروی کار ماهر و 4.300 مهاجر از گروه سرمایه گذاران و کارآفرینان می پذیرد. 
کبک در سال 2023 حدود 10.200 مهاجر از گروه اسپانسرشیپ خانواده و 6.900 مهاجر از گروههای دیگر می پذیرد. 

No comments:

Post a Comment