Thursday 18 May 2023

قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا



 قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا

هدف دوگانه برای مهاجرت به کانادا یعنی به صورت همزمان برای ویزای اقامت موقت و دائم کانادا اقدام کنیم. مشکل اینجاست که درحالیکه افسر مهاجرت باید متقاعد شود که متقاضی ویزای موقت در زمان انقضای ویزای خود، کانادا را ترک خواهد کرد، آیا این فرد می تواند برای اقامت دائم کانادا هم اقدام کند.
 هرچندکه، تقاضا برای اقامت موقت، مانعی برای دریافت اقامت دائم کانادا نیست. این موضوع بر روی متقاضیان برنامه اسپپانسرشیپ همسر که در خارج از کانادا هستند و مهاجرانی که پروفایل اکسپرس اینتری یا پرونده استارتاپ و سرمایه گذاری کبک دارند هم قابل ارزیابی است. 

 

اقدام همزمان برای ویزای توریستی و اکسپرس باعث ریجکتی می شود؟

مهاجرانی که برای ویزای توریستی کانادا درخواست داده اند و قبلا برای اکسپرس اینتری کانادا هم اقدام کرده اند این مهاجران قصد دوگانه برای مهاجرت به کانادا دارند. مثلا؛ متقاضیانی که پروفایل اکسپرس اینتری فعال دارند یعنی قصد خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا را قبلا نشان داده اند.
در اینجا متقاضی دریافت ویزای توریستی، مانعی برای دریافت اقامت دائم کانادا نخواهد داشت، بشرط آن که افسر مهاجرت متقاعد شود که در پایان اعتبار ویزای اقامت موقت، کانادا را ترک خواهند کرد، پس هرگونه اقدام که نشان دهد شما با ویزای توریستی قصد ماندن درکانادا را دارید اشتباه است.
همچنین ریجکتی ویزای اکسپرس اینتری تاثیر بدی روی اقدام برای ویزای توریستی بعدی شما خواهد داشت. پس اگر حداقل امتیاز بالای 400 را ندارید برای آن اقدام نکنید.

 

قصد دوگانه چه تاثیری بر درخواست اقامت موقت مهاجران در کانادا می گذارد؟

مهاچران برای دریافت ویزای توریستی، کاری و تحصیلی باید نشان دهند که در پایان مدت تعیین شده حتما کانادا را ترک می کنند. اثبات این موضوع برای مهاجرانی که قبلا نشان داده اند می خواهند به صورت دائم در کانادا بمانند سخت تر است. 
طبق نظر آقای گنجی، هدف دوگانه با شرایط مهاجرانی که می خواهند با ویزای موقت به کانادا بیایند تفاوت دارد. مثلا اگر با ویزای موقت در کانادا حضور دارید و می خواهید برای اکسپرس اینتری اقدام کنید نباید آدرس تان را از کانادا درج کنید.

No comments:

Post a Comment