Thursday 18 May 2023

ماه رمضان در کانادا



 ماه رمضان در کانادا

کانادا به تنوع فرهنگی و مذاهب مختلف مهاجران تازه وارد احترام گذاشته و افتخار می کند. براساس قانون چند فرهنگی، همه مهاجران بدون توجه به وضعیت مهاجرتی شان و بدون هیچ گونه محدودیتی در زمینه مذاهب و عقاید خود آزادی کامل دارند. 
 

تعداد مسلمانان در کانادا

براساس سرشماری اداره آمار کانادا در سال 2021، اسلام دومین دین رایج در کانادا است. در سالهای 2001 تا2021 جمعیت مسلمانان از 2 درصد به 4.9 درصد رسیده است یعنی حدود 1.8 میلیون نفر مسلمان در کانادا زندگی می کنند. 
براساس این سرشماری افزایش مهاجرت باعث افزایش جمعیت مسلمانان در کانادا شده. حدود یک چهارم جمعیت کانادا از گروه مهاجران هستند و در سال های 2011 تا 2021 حدود 18.9 درصد از مهاجران مسلمان بوده اند. بیشتر مسلمانان یعنی حدود 6.7 درصد در استان انتاریو زندگی می کنند.
 

شروع ماه رمضان در کانادا

رمضان یکی از ماه های مذهبی مهم برای مسلمانان است و در نهمین ماه قمری برگزار می شود. در سال 2023 از 22  مارس تا 22 آوریل ماه رمضان است. ماه رمضان ماه روزه، دعا و دستگیری از نیازمندان است که با عید فطر یکی از مهم ترین اعیاد اسلامی به پایان می رسد. 
در کانادا رهبران سیاسی و تجاری با صدور بیانیه و شرکت در مراسم افطاری ماه رمضان را جشن می گیرند. نخست وزیر کانادا در مورد ماه رمضان و قدردانی از کمک های مالی مسلمانان کانادا به سازمانهای خیریه، بیانیه ای را منتشر کرد. 
 

No comments:

Post a Comment