Thursday 18 May 2023

هزینه درمان در کانادا



 هزینه درمان در کانادا

دیگر از صف طولانی و خدمات نامطلوب سیستم پزشکی کانادا ناراضی نخواهید بود، زیرا دولت کانادا بودجه 200 میلیارد دلاری برای بهبود بهداشت و درمان اختصاص داده است. خدمات دندانپزشکی رایگان اولین قدم دولت برای تحقق این موضوع است، در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

 

بیمه درمانی کانادا چیست

براساس بودجه سال 2023، دولت کانادا برای بخش بهداشت و درمان بودجه اضافی اختصاص داده است. سیستم درمانی کانادا را مدیکر می‌نامند و شما هلث یا ملدی کارت دریافت می کنید.
ارائه خدمات پزشکی به کانادایی ها، یک مسئولیت مشترک بین دولت فدرال و استانی در کانادا است طبق آمار حتی قبل از شیوع کرونا، سیستم بهداشت و درمان با کمبود نیروی کاری و بودجه روبه رو بود و به همین علت دولت های استانی به دنبال افزایش بودجه برای این بخش هستند. 
بیشتر جمعیت کانادا پیر و سالخورده هستند و همین موضوع فشار زیادی را بر روی سیستم بهداشت و درمان وارد می کند. براساس سرشماری سال 2021حدود 861.395 نفر از جمعیت کانادا پیر و سالخورده هستند. 2.1 میلیون نفر بین سنین 75 تا 85 سال هستند. با توجه به نرخ پایین بیکاری و نیاز بالا برای نیروی متخصص در بخش بهداشت و درمان، دولت کانادا باید اقدامات لازم برای حمایت از این سیستم را در نظر بگیرد. 
اوایل فوریه امسال دولت کانادا گفت، حدود 200 میلیارد دلار طی ده سال آینده، برای بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است. این هزینه می تواند صف انتظار برای دریافت خدمات پزشکی در بیمارستان ها را کاهش دهد.
 

هزینه دندانپزشکی در کانادا چقدر است

براساس بودجه 2023 توافق نامه ای بین دولت لیبرال و حزب دموکراتیک جدید ایجاد شد و طرح مراقبت از دندان کانادا که به افراد بیمه نشده در کانادا و خانواده های کم درآمد خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد به زودی اجرایی خواهد شد. براساس این بودجه 13 میلیارد دلار در مدت پنج سال و 4.4 میلیارد دلار برای اجرای طرح دندانپزشکی کانادایی پیشنهاد شد. 

No comments:

Post a Comment