Thursday 18 May 2023

قوانین جدید خرید ملک در کانادا



 قوانین جدید خرید ملک در کانادا

طبق مقررات جدید، محدودیت های خرید خانه در کانادا توسط خارجی ها و مهاجران جدید کاهش پیدا کرد و می توان گفت که دولت کانادا شرایط خرید خانه را برای مهاجران تازه وارد آسان تر کرده است. 
هفته گذشته دولت کانادا اعلام کرد که بعضی از محدودیت های قانونی را کاهش می دهد تا غیر کانادایی ها هم بتوانتد به راحتی در کانادا خانه بخرند. از اول ماه آوریل 2023 برابر 12 فروردین موسسات مالی در کانادا می توانند حساب های پس انداز بدون مالیات را ارائه دهند. این براساس پیشنهادی است که در بودجه سال 2022 مطرح شده بود. 
 

کاهش قوانین مربوط به خرید خانه توسط خارجی ها

چند ماه پیش دولت کانادا قوانینی را در مورد اقامت کانادا از طریق خرید ملک و خانه توسط افراد غیر کانادایی ایجاد کرد اما در حال حاضر این قانون اصلاح شده و محدودیت های خرید خانه برای خارجی ها که ورک پرمیت دارند، کاهش پیدا کرده. (به مدت محدود متقاضیان ایرانی با دریافت ویزای توریستی می توانند برای ورک پرمیت اقدام کنند)
در تاریخ 27 مارس شرکت وام مسکن کانادا اعلام کرد که قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیر کانادایی اصلاح شده است. براساس قانون اصلاح شده، افراد غیرکانادایی که ورک پرمیت دارند اگر شرایط لازم را هم داشته باشند می توانند زمین مسکونی و تجاری با کاربری مختلط را بخرند. اصلاحات بلافاصله از روزی که اعلام شد، اجرایی شد. 
به نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت متقاضیان خرید ملک در کانادا باید این دو شرط را رعایت کنند:
  • ویزای معتبر غیر از توریستی داشته باشند
  • نباید بیشتر از یک ملک در کانادا خریداری کرده باشند. 
  • در زمان خرید خانه باید 183 روز یا بیشتر از اعتبار ورک پرمیت آنها باقی مانده باشد

No comments:

Post a Comment