Thursday 18 May 2023

طلاق در کانادا



 طلاق در کانادا

قانون خانواده کانادا با شکست رابطه اسپانسرشیپ همسر چگونه برخورد می کند؟

زمانی که همسر شما طی برنامه اسپانسرشیپ (که طی آن برای آمدن به کانادا توسط اسپانسر حمایت مالی می شود) کارت اقامت کسب می کند در صورت خراب شدن رابطه مشکلات قانونی ایجاد می شود. همچنین زمانی که رابطه ازدواجی از بین می رود شاید نگرانی هایی در مورد حفظ وضعیت اقامت، تعهدات مالی و حمایت مالی از همسر به وجود بیاید، که در اینجا توضیح می دهیم.

 

اسپانسرشیپ و طلاق

در کانادا 3 نوع رابطه بین اسپانسر و شخص اسپانسرشده وجود دارد:
همسر: اسپانسر و شخص مورد حمایت با هم ازدواج قانونی در ایران کرده اند. 
شریک زندگی مشترک: اسپانسر و شخص مورد حمایت حداقل به مدت یکسال به صورت مداوم زیر یک سقف خارج از ایران با هم زندگی کرده اند. 
شریک زناشویی: یعنی شخص در یک رابطه عرفی با شما ازدواج نکرده است یا به دلایل قانونی و مهاجرتی مهمی نمی تواند با شما ازدواج کند، یا مثلا با شخص دیگری در کشوری که طلاق امکان پذیر نیست ازدواج کرده اید، شما و شریک زندگی زناشویی باید حداقل یکسال در یک رابطه متقابل مشابه ازدواج، با هم زندگی کرده باشید. 
 

طلاق و جدایی

طلاق در کانادا زمانی اتفاق می افتد که زوج هایی که به صورت قانونی با هم ازدواج کرده اند به صورت رسمی از هم جدا شوند. فقط زوج های قانونی می توانند از هم طلاق بگیرند. 
جدایی زمانی اتفاق می افتد که زوج تصمیم می گیرند جدا از هم زندگی کنند. این زوج شاید متاهل باشند یا مجرد، اما مثل یک زوج متاهل باهم زندگی کرده اند. 
قانون طلاق برای زوج هایی است که طلاق گرفته اند یا درخواست طلاق داده اند، اجرا می شود. آثار و تبعات طلاق مهم اند:
  •  دلایل طلاق
  •  نفقه فرزند در زمان طلاق والدین
  •  حمایت از همسر بعد از طلاق
  •  حضانت و تربیت فرزندان بعد از طلاق

No comments:

Post a Comment