Sunday 28 February 2021

نحوه حمایت از همسر برای مهاجرت به کانادا از داخل کانادا

 ​

در اینجا به طور خلاصه مراحل برنامه اسپانسر شیپ همسر را ذکر می کنیم. 

برای اسپانسرشیپ همسر دو روش وجود دارد:

1)    همسر شما در داخل خاک کانادا با ویزای معتبر حضور دارد

2)    همسر شما در کشور دیگری بجز کانادا می باشد.


اگر شما خواستار حمایت از همسر خود برای مهاجرت به کانادا هستید. و همسرتان با شما در کانادا زندگی می کند، شما باید برای برنامه اسپانسرشیپ از روش 1 اقدام کنید، توجه داشته باشید که این مراحل با درخواست شما از خارج از کانادا (روش 2) متفاوت است. اصولا برنامه اسپانسرشیپ همسر برای شهروندان کانادایی دارای پاسپورت و یا افراد دارای کارت پی آر و اقامت دائم است، که از قبل باهم در کانادا یا خارج از کانادا زندگی کرده اند. 
در روش 1: شریک زندگی باید به عنوان دانشجو، نیروی متخصص یا توریست، ویزای مهاجرتی معتبری را در کانادا داشته باشد، همچنین برای گرفتن مجوز کار open work permit باید از طریق این برنامه ثبت نام کرده و تا زمانی که پرونده آنها بررسی می شود کار کنند. اولین قدم برای کانادایی هایی که از همسر خود حمایت مالی می کنند، این است که واجد شرایط  برنامه اسپانسر شیپ باشند.
 شما باید شهروند کانادا، بومی کانادا یا دارای اقامت دائم –پی آر- و باید بالای 18 سال سن داشته باشید. شما باید توانایی تامین نیاز های مالی خود و شخصی که حامی اسپانسر او هستید و هر کودک وابسته ای را که همسرتان دارد، داشته باشید. اما بعضی از فاکتورها شما را فاقد صلاحیت می کند مثل اینکه محکوم به جرم شده باشید. همسر شما باید واجد شرایط اسپانسر شیپ باشد، سن بالای 18 سال داشته و سوپیشینه نداشته باشد و معاینه پزشکی –مدیکال- را انجام داده باشد. 

ادامه مطلب...

1 comment: