Monday 8 April 2019

برنامه جدید مهاجرت مناطق شرقی کانادا


برنامه جدید مهاجرت مناطق شرقی کانادا
دولت فدرال کانادا برنامه مهاجرتی مناطق شرقی را به نام استانهای آتلانتیک را تا دسامبر 2021 تمدید کرد.
این برنامه ابتدا در سال 2017 برای مدت 3 سال شروع شد و هدف اصلی ان جذب نیروی متخصص برای استان های نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، پرنس ادوارد و نیوفانلند بود. تمامی این استان ها جزایر موجود در شرق کانادا و همجوار با استان کبک می باشند. عمده بیزینس های فاعل در آن نیز مربوط به صنعت ماهیگیری، گردشگری و پزشکی است.
کارفرماهای مشخص شده (طبق لیست زیر) ویا افراد تحصیل کرده در این استان و میتوانند برای بدست آوردن جاب آفر درخواست دهند.

طبق آمار ارائه شده توسط اداره مهاجرت کانادا  Immigration, Refugees and Citizenship Canada (IRCC)  ، 1896 کارفرما در مناطق شرقی کانادا (زیرمجموعه برنامه آتلانتیک) بیش از 3729 پیشنهاد شغلی را از سال 2017 ارائه دادند و تاکنون 2535 نفر به کارت اقامت دائم کانادا دست پیدا کردند.
هدف اصلی این برنامه تامین نیروی متخصص مورد نیاز استانهای زیر است، تا به واسطه تخصص مورد نیاز کارفرماها ،اقامت به فرد مهاجر اعطا شود.
Nova Scotia
New Brunswick
Prince Edward Island
Newfoundland and Labrador
این برنامه مشترک فدرالی-استانی با هدف استراتژیک رشد و گسترش اقتصاد این منطقه پایه گذاری شده است.

اقای احمد حسین، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا گفت که گسترش طول عمر این برنامه آزمایشی به دولت کانادا و مناطق نزدیک به اقیانوس اطلس زمان بیشتری برای بررسی رویکردهای مختلف و ارزیابی تاثیرات متوسط ​​و بلند مدت برنامه در منطقه خواهد داد.

همچنین افزود: "از سال 2017، مهاجرت استانهای منطقه آتلانتیک کانادا تا به امروز بسیار موفق بوده است و اداره مهاجرت و شهروندی کانادا و استان های همجوار اقیانوس اطلس به سختی کار کرده اند و همچنان این کار را ادامه خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند این برنامه آزمایشی می تواند با چالش های کار و کمبود جمعیت در منطقه غلبه کند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا همچنین تغییرات اعلام شده بر این برنامه را اعلام کرد:
برای ادامه مطلب کلیک کنید

1 comment: