Sunday 7 April 2019

برج سی ان تورنتو کانادا


برج سی ان تورنتو کانادا
برج سی ان تورنتو CN TOWER CANADA
آیا بلندترین برج مخابراتی جهان را می شناسید؟ آیا دوست دارید تا ۱۲۰ کیلومتری شهر تورنتو را تماشا کنید؟ اگر نماد پاریس فرانسه برج ایفل هست یا نماد نیویورک آمریکا مجسمه آزادی و یا نماد تهران میدان آزادی است، برج سی ان تاور تورنتو نماد کانادا است.
تاریخچه ساخت
ایده اولیه ساخت این برج به اواخر دهه 1960 باز می‌گردد که امواج رادیو تلویزیونی در تورنتو دچار مشکل شدند، به گونه‌ای که در صفحه تلویزیون تصویر دو کانال در آن واحد مشاهده می‌شد.
بالاخره پس از رایزنی های فراوان راه آهن ملی کانادا مسئول ساخت برجی شد که از همه ساختمان‌های تورنتو بلندتر باشد.
 
رستوران گردان در راس برج تورنتو با ظرفیت 400 مهمان ایجاد شده که هر 72 دقیقه یکبار به دور محور خود می چرخد. بخشی از راس برج با دیوار شیشه ای برای دیدن شهر تورنتو و دریاچه آن است و امکان پیاده روی و تعلیق در فضا با کمک حفاظ ایمنی و قلاب مهیا است.
برج سی ان تورنتوCN TOWER بلندترین برج مخابراتی جهان است که در شهر تورنتو یکی ازمهمترین شهرهای کانادا واقع شده است.این برج ،راهنمای قایق هایی است که بر روی دریاچه آنتاریو تردد می کنند.ساخت این برج از سال ۱۹۷۳ آغاز گردید ودر مجموع ۴۰ ماه به طول انجامید. هزینه ان 260 میلیون دلار به ارزش سال 2005 است. حدود 62 هزار تن خاک از محل جابجا شد.
 
به جهت جابجایی افراد از آسانسورهایی با جداره های شیشه ای استفاده شده تا کاربران از این سفر کوتاه لذت ببرند.طبق آماری که تهیه شده این برج هر ساله ۵/۱ میلیون نفر بازدید کننده داشته اند.در این برج ۴ عدد آسانسور سریع السیر با توانایی جابجایی ۱۲۰۰ مسافر در ساعت و با سرعت متوسط پیش بینی شده است. این ۴ آسانسوراز طبقه همکف تا تأسیســــــات رأس برج امتداد یافته و آسانسور دیگری ازتأسیسات رأس برج تا عرشه فضایی امتداد می یابد.این آسانسوردر فضای یک داکت تردد کرده و همانند ۴ آسانسور دیگر مشهود نیست.
 
معماری برج سی ان تورنتو

No comments:

Post a Comment