Sunday 3 November 2013

تیم‌های فوتبال ایران و آمریکا دیدار دوستانه برگزار می‌کنند

تیم‌های فوتبال ایران و آمریکا دیدار دوستانه برگزار می‌کنند
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
علی کفاشیان، رئیس فدارسیون فوتبال ایران، یازدهم آبان ماه گفت برگزاری دیداری دوستانه بین تیم‌های فوتبال ایران و آمریکا قطعی شده و این بازی در فروردین ماه آینده برگزار خواهد شد.

آقای کفاشیان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، چاپ تهران، و «خبرآن‌لاین» در عین حال وعده داده است که بازی‌های دوستانه بیشتری برای آمادگی تیم ملی ایران پیش از حضور در جام جهانی پیش رو برگزار شود.

با این همه او فعلاً تنها از قطعیت بازی ایران و آمریکا گفته است.

پیشتر کارلوس کی‌روش، مربی تیم ایران، با انتقاد از برنامه‌های فدراسیون فوتبال، گفته بود «خنده‌دار است که تیم راه یافته به جام جهانی تا پنج ماه هیچ بازی تدارکاتی نداشته باشد».

کفاشیان به خبرآن‌لاین گفته است «زمان که بگذرد اینها درست می‌شود».

او توضیح بیشتری در این مورد نداده ولی در جایی دیگر از گفت‌وگوی خود می‌گوید «قرار شده فهرستی از کشورهایی را که مورد نظر ماست به وزارت خارجه بدهیم تا آنها از طریق معاونت اروپا، آمریکا و آفریقا بتوانند برای انجام بازی‌های دوستانه به ما کمک کنند.»

تیم ملی فوتبال ایران پیشتر نیز بازی دوستانه‌ای با تیم ملی فوتبال آمریکا داشته است. در دی ماه سال ۱۳۷۸، دو سال پس از انتخاباتی که به پیروزی محمد خاتمی انجامید، تیم ملی فوتبال ایران در پاسادینا (ایالات متحده) به مصاف تیم ملی آمریکا رفت که آن بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.

تیم ملی ایران در جام جهانی سال ۹۸ در فرانسه نیز با تیم آمریکا روبه‌رو شد که آن بازی با نتیجه دو بر یک به نفع ایران به پایان رسید.

علاوه بر فوتبال، دو کشور اخیراً مسابقات دوستانه کشتی نیز برگزار کرده‌اند؛ مسابقاتی که با حضور کشتی‌گیران ایرانی، آمریکایی و روس در بهار گذشته در ایالات متحده برگزار شد و هدف از آن تبلیغ ورزش کشتی برای ماندن در مسابقات اصلی المپیک سال ۲۰۲۰ بود؛ آنچه در نهایت عملی شد.

No comments:

Post a Comment