Thursday 31 October 2013

پرواز از کیش به مقصد نیویورک

از کیش به آمریکا پرواز کنید
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از انجام نخستین پرواز مستقیم از ایران به آمریکا از پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

مقدمات انجام این پرواز از سوی شرکت زمرد خلیج فارس فراهم شده و ما منتظر کسب مجوز از شرکت هواپیمایی کشور به شرکتهای مختلف داخلی هستیم، تا 13 ساعت پرواز بین ایران و آمریکا را چارتر کنند.

وی با اشاره به سکونت بیش از چهار میلیون ایرانی در خاک آمریکا، خاطرنشان کرد: این تعداد ایرانی ظرفیت خوبی از لحاظ اقتصادی دارا هستند و بدون شک برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا می تواند سالانه رقم بالایی ارز وارد کشور کند.

پیشنهاد ما پرواز از کیش به مقصد نیویورک است، افزود: از آنجا که کیش به عنوان منطقه آزاد اقتصادی محسوب می شود نیازی به داشتن ویزا برای ورود به آن از دیگر کشورها نیست و ایرانیان مقیم آمریکا می توانند با ورود به این جزیره جهت عزیمت به مناطق مختلف کشور و بازدید از اماکن گوناگون تقاضای ویزا کنند.

حجازی با اشاره به تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا، تصریح کرد: ایجاد این اتاق بازرگانی فرصت مناسبی برای برقراری رابطه تجاری با آمریکا فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: حال که از لحاظ سیاسی قدمهایی در این خصوص برداشته شده است، باید با استفاده از فرصت به دست آمده، زمینه برقراری رابطه اقتصادی و تجاری با آمریکا به سود کشور و نظام را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از سرمایه گذاری تجار آمریکایی و یا ایرانی آمریکایی به هیچ وجه به معنای دادن امتیاز به این کشور نیست، افزود: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری آنها در واقع نوعی بهره گیری از فرصتها است، چرا که هم اکنون در اتاق بازرگانی ایران و آمریکا تجاری هستند که به ساخت هتل در مکه اقدام کرده اند و ما می توانیم توجه آنها را به سرمایه گذاری در قم و مشهد و احداث مراکز اقامتی متعدد در این شهرها جلب کنیم.

این مقام اتاق بازرگانی کشور با اشاره به اینکه بخش خصوصی در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می کند، خاطر نشان کرد: این بخش بدون ورود به مسائل سیاسی از برقراری این رابطه در چهار چوب سیاستهای نظام اسلامی حمایت می کند و از سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در ایران طبق قوانین و مقررات نظام اسلامی را داشته باشند، استقبال کرده و برای آنها فرش قرمز پهن می کند.

وی ضمن تاکید بر اقتصادی بودن این رابطه، خاطرنشان کرد: هدف ما از بر قراری این رابطه تنها صادرات محصولات داخلی به آمریکا و همچنین واردات تکنولوژی و مواد اولیه تولید محصولات صنعتی است.

No comments:

Post a Comment