Thursday 18 July 2019

اقامت دائم کانادا برای متخصصان صنایع غذایی و کشاورزی از سال 2020


کشور کانادا برنامه آزمایشی سه ساله برای نیروی کار حوزه کشاورزی – غذایی که قصد دریافت اقامت دائم دارند ارائه خواهد داد.به گفته اداره مهاجرت و شهروندی کانادا جزئیات بیشتر برای اقدام برای این برنامه آزمایشی در اوایل سال 2020 اعلام خواهد شد. 

کارگران خارجی موقت با تجربه در بخش کشاورزی و غذا کانادا، مسیر جدیدی را برای دریافت اقامت دائم کانادا در اوایل سال 2020 خواهند داشت. 
این برنامه آزمایشی سه ساله برای نیروی کار با تجربه  و متخصص است که دارای پیشنهاد کاری از کارفرمایی کانادایی است.

دولت کانادا می گوید که این صنعت در سال 2018 با صادرات محصولات خود رکورد 66.2 میلیارد دلار را زده است اما صنایع تولیدگوشت و تولید قارچ با مشکل نیروی کار مواجه است.
در حال حاضر، مهاجرینی که بر روی مزارع کار می کنند از طریق ویزای موقت کاری و برای کارهای فصلی می آیند و هیچ راهی برای اقامت دائمی ندارند.

مشاغل و صنایع واجد شرایط این برنامه آزمایشی عبارتند از:
1. تولید گوشت
- قصابی خرده فروشی
- قصابی صنعتی
- کارگر بخش تولیدات غذایی
2. نیروی کار سالیانه برای تولید قارچ و محصولات گلخانه ای
3.نیروی کار برای مزارع درجهت تولید سالیانه قارچ، تولید محصولات گلخانه ای و یا پرورش دام
4.سرپرست مزرعه و متخصص دامداری برای تولید گوشت، تولید قارچ سالم، تولید محصولات گلخانه ای و یا پرورش دام.
حداکثر 2750 متقاضی اصلی برای این برنامه آزمایشی پذیرفته خواهند شد که به همراه خانواده خود جمعیتی حدود  16500 نفر را در این 3 سال به کانادا خواهند آورد. 

به گفته وزیر کار : نیروهای کار موقت خارجی که به این کشور می آیند و به سختی کارهای دائمی پیدا میکنند باید شانس منصفانه دریافت شهروندی کانادا را بدون در نظر گرفتن کاری که انجام میدهند داشته باشند. 
این برنامه آزمایشی مانند دیگر برنامه های دولت مانند برنامه های استانی و برنامه های مراقبتی در جهت کمک به نیروی کار خارجی است و با هدف دادن اقامت دائم به آنان انجام می شود.
- معیارهای واجد شرایط بودن

معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه آزمایشی مهاجرت کشاورزی-غذایی به شرح زیر است:
- داشتن 12 ماه سابقه کاری  تمام وقت در کانادا تحت یک ویزای موقت کار، در یکی از مشاغل مورد قبول ازجمله تولید گوشت، پرورش دام و یا پرورش قارچ و محصولات گلخانه ای.
- داشتن حداقل نمره 4 مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
- مدرک تحصیلی دیپلم یا بالاتر، معادل سازی شده و مورد قبول سیسیتم آموزش کانادا
- داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیر فصلی در کانادا و خارج از کبک،  با دستمزد معادل یا بالاتر از دستمزدهای رایج

دولت فدرال اعلام کرده جزئیات ثبت نام در این برنامه در اوایل سال 2020 ارائه خواهد شد.
- ارزیابی تاثیرات بازار کار  دو ساله برای کارفرمایان
کارفرمایان واجد شرایط در حوزه تولید گوشت که قصد شرکت در این برنامه آزمایشی را دارند، می بایست ابتدا قرم تایید دوساله برای آنها صادر شود.

برای واجد شرایط بودن، کارفرمایان حوزه تولید گوشت می بایست طرح های خود را برای حمایت از نیروی کار موقت خارجی که قصد دریافت اقامت دائم را دارند ارائه کنند.
افراد عضو اتحادیه تولید گوشت باید نامه ای از اتحادیه دریافت کنند و افرادیکه عضو این اتحادیه نیستند باید اثبات کنند که از نیروی کار مهاجر خود حمایت می کنند.

No comments:

Post a Comment