Thursday 9 June 2022

برای تحصیل در کانادا هزینه پرداخت نکنید



 برای تحصیل در کانادا هزینه پرداخت نکنید

اگرقصد اقدام برای تحصیل در کانادا را دارید ولی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های دانشگاه در کانادا را ندارید این متن را از دست ندهید ما راه مناسبی را برای شما داریم.

با توجه به کمبود نیروی کاری در کبک، این استان برای جذب نیروی کاری در مشاغل خالی، دانشجویان خارجی را می پذیرد. لذا دولت کبک برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی، هزینه های تحصیل در کانادا را کاهش می دهد تا دانشجویان با هزینه بسیار کمتری در این استان مستقر شوند. 

دانشجویان برای اینکه هزینه های تحصیلی کمتری داشته باشند نباید در Cegep و دانشگاههای مونترال تحصیل کنند بلکه آنها باید در یک موسسه آموزش عالی به زبان فرانسه و خارج از مونترال در کل استان کبک ثبت نام کنند. 
استان کبک می خواهد کمبود نیروی کار را رفع کند و مهاجران رابه اطراف مونترال هدایت کند.

دولت کبک امیدوار است در مدت چهار سال حدود 1200 دانشجوی خارجی وارد کالج ها و دانشگاههای کبک شوند. در حال حاضر سه چهارم دانشجویانی که برای تحصیل به کبک می آیند در مونترال مستقر می شوند. 
در استان کبک حدود 90.000 دانشجوی خارجی وجود دارد و این استان سال گذشته حدود 62.000 ویزای تحصیلی صادر کرد. هزینه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در اکثر شهرهای کبک کمتر از میانگین کل کانادا است.
کاهش هزینه های تحصیلی از سپتامبر 2023 اجرایی می شود و کبک بودجه 80 میلیون دلاری برای مدت چهار سال برای این کار اختصاص داده است. 

مثلا متوسط هزینه سالانه برای تحصیل یک دانشجوی خارجی در کالج کبک حدود 17000 دلار و حدود 24000 دلار برای دوره لیسانس است. بعد از اتمام تحصیل در کانادا، به مدت ۹۰ روز فرصت دارید برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا همان ویزای کاری بعد از فارغ التحصیلی درخواست دهید. از طریق ویزای کاری بعد از فارغ التحصیلی کانادا PGWP می‌توانید حداکثر به مدت ۳ سال به طور موقت در کانادا بمانید و کار کنید.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

کاهش هزینه های تحصیلی دانشجویان خارجی در کبک


در زمان اجرایی شدن این برنامه در پاییز 2023، دانشجویان خارجی کبک فقط باید شهریه اولیه را پرداخت کنند یعنی همانند دارندگان CSQ و متولدین کبک و فقط با پرداخت 3000 دلار هزینه دانشگاه.
فرانسوی ها، بلژیکی ها و کانادایی های مقیم در استانهای دیگر کانادابه صورت عادی باید حدود 8.186 دلار برای دوره لیسانس و 2.623 دلار برای مقطع تحصیلی بالاتر بپردازند. اگر این دانشجویان به استان کبک بروند می توانند هزینه کمتری برای تحصیل بپردازند. 

رشته های تحصیلی مورد نظر استان کبک شامل فناوری اطلاعات، مهندسی، بهداشت و آموزش مربیان کودک است. 


با این شرایط هزینه های تحصیل در استان کبک بسیار ناچیز شده است و در مقایسه با ونکوور که هزینه تحصیل ارشد 30هزار دلار است پرداخت 3هزار دلار برای همان مقطع در کبک بسیار ناچیر می باشد.
سازمان مهاجرتی گنجی با دفتر در مونترال کانادا، کمک خوبی برای تحصیل شما و فرزندتان خواهد بود.

No comments:

Post a Comment