Monday 19 November 2018

چرا نمی توان ویزای توریستی را به اقامت تبدیل کرد؟


بررسی باورهای غلط و رایج در مورد ویزای توریستی کانادا:

چرا نمی توان ویزای توریستی را به اقامت تبدیل کرد؟؟
طی ماه های گذشته به دفعات افرادی با دفتر ما در مونترال تماس گرفته و اعلام کرده اند که با ویزای توریستی در کانادا هستند و تقاضای اقامت دایم دارند و یا به گفته خودشان تصمیم دارند ویزای توریستی شان را تبدیل به اقامت کنند!!!
دلیل را جویا شدیم، همگی بالاتفاق گفتند: آژانسی که برای ما ویزا گرفتند ، گفته اند با این ویزا همه کار (از تحصیل، اقامت، ...) می توانید انجام دهید در ضمن مدارک زیادی را هم بدون اینکه ما در جریان باشیم از طرف ما برای سفارت فرستادند تا ما قبول شویم! حتی خیلی از افراد فرم های توریستی IMM000?  که آژانس برای انها به سفارت فرستاده را ندیده یا الان ندارند. در واقع آگاهی درستی از اطلاعات ارایه شده خودشان به اداره مهاجرت کانادا ندارند.
قبل از هر چیزی اشاره به یک نکته ضروری است:
هر گونه اقدام برای هر نوع ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و اقامتی کانادا فقط و تنها فقط باید توسط خود شخص متقاضی و یا وکیل قانونی مهاجرت کانادا که توسط دولت کانادا مجاز به انجام این کار می باشد انجام گردد. به عبارت دیگر هر شخص و سازمان و آژانس مسافرتی و... از لحاظ قانونی اجازه اقدام برای هیچ شخصی را نزد اداره مهاجرت کانادا ندارند.
حال اگر شخصی از خدمات موسسات و افراد غیر مجاز استفاده کرده باشد در واقع حق خودش را برای هرگونه پیگیری و مطالبه حقوق قانونی خود ضایع کرده است و طبیعتا خود آن شخص خلاف قانون عمل کرده و مقصر است.
اگر قصد اقدام هر نوع ویزای موقت و یا اقامت دارید باید از ابتدا در ایران درخواست ویزا بدهید و داشتن ویزای توریستی به هر شکلی کار را برای شما سخت تر خواهد کرد.

در اینجا به بررسی عمیق تر چند باور غلط و رایج در مورد ویزای توریستی کانادا می پردازیم:
* با ویزای توریستی می توانم تا هر زمان که بخواهم در کانادا بمانم!
-ویزای توریستی کانادا(مولتی) محدودیت حضور در کانادا دارد. هنگام ورود در فرودگاه ، پلیس فرودگاه کانادا دلیل سفر شما با ویزای توریستی را جویا می شود و میتواند بین 1روز تا 6ماه به شما مجوز ورود بدهد که عدم تمکین به حرف پلیس ، شمارا دچار تخلف می کند. حضور بیش از 6 ماه با این ویزا در هر بار ورود در کانادا غیرقانونی است و تجربه ثابت کرده تقاضای تمدید نیازمند شرایط موجه و سخت است.

*داشتن ویزای توریستی برای مهاجرت استانی من امتیاز مثبت خواهد بود!
-برای بسیاری از برنامه های مهاجرتی(مانند کارآفرینی) حضور با ویزای توریستی در شهری به جز استانی که قصد کارآفرینی در آن را دارید، امتیاز منفی دارد. مثلا اگر برای کارآفرینی نوااسکوشیا اقدام کرده اید و با ویزای توریستی در ونکوور چند روز مانده اید ، برای آفیسر دلیل غیر موجهی خواهد بود.

* با ویزای توریستی می توانم در کانادا کیس مناسب ازدواج پیدا کرده و از آن طریق اقامت بگیرم!
-به دلایل واهی به شما می گویند با ویزای توریستی می توانید در کانادا فردی را برای ازدواج پیدا کنید. این غیرممکن است. معمولا دلیل برای ازدواج یک کانادایی با یک ایرانی بجز دریافت هزینه های بی پایه و گزاف از طرف کانادایی نیست! در ضمن بعد از ازدواج در پرونده اسپانسرشیپ ازدواج از دو فرهنگ متفاوت و عدم ثبت در شناسنامه طرف ایرانی (با توجه به نبودن سفارت ایران در کانادا و انجام ثبت ازدواج طبق قانون ایران) میتواند منجر به ریجکت شدن پرونده شود.

*داشتن ویزای توریستی با قصد ما برای اقامت در کانادا مغایرتی ندارد!
-در ویزای توریستی شما باید اثبات کنید که بلافاصله بعد از سفر توریستی در کانادا به ایران برمیگردید و مدارک و ادله اثباتی شما در بخش فدرال کانادا ثبت میشود اما در ویزای اقامتی شما باید اثبات کنید که قصد کار و زندگی همیشگی در کانادا دارید که این دو با هم منافات دارد.

* با ویزای توریستی می توانم به کانادا بیایم و تقاضای پنا هند گی بدهم!
-اخذ "پ ن ا ه ن د گ ی " با ویزای توریستی غیر ممکن است چون آفیسر بررسی کننده پرونده شما، کشور محل تولد شما: ایران را کاملا امن تلقی می کند و شما نمی توانید ثابت کنید که جان تان در خطر بوده زیرا با پرواز عادی و به راحتی با ویزای توریستی وارد کانادا شده اید. علاوه بر این اگر هم موفق به اخذ ویزای پناهجویی شوید دیگر نمیتوانید به ایران برگردید زیر شما زمانی ثابت کرده اید که مشکلات زیادی را در ایران داشته اید ، پس چگونه دوباره به ایران برگشتید . لذا مدارک اقامتی شما باطل خواهد شد.

* با ویزای توریستی به کانادا می آیم و برای تحصیل اقدام میکنم!
-با ویزای توریستی شما نمی توانید در یک دانشگاه و مرکز آموزشی تحصیل کنید(به جز در مواردی مربوط به دوره های آمزشی زیر شش ماه که هرگز به اقامت ختم نمی شوند). اگر هم کسی به شما پیشنهاد تحصیل در کالج یا دوره دو- سه ماهه را داد ، بدانید که تحصیل در این دوره ها فقط وقت و پول شما را هدر داده و منجر به اقامت نمی شود. اگر هم بخواهید مدت زمان تحصیل را تمدید کنید باید مدارک کافی و کامل ارائه دهید پس بهتر است از ابتدا برای ویزای تحصیلی هزینه کنید. برای اقدام ویزای تحصیلی هم حتما باید از خارج از خاک کانادا اقدام کنید.

* با ویزای توریستی کانادا فرزندمان را در کانادا به دنیا می آوریم و از این طریق خودمان هم اقامت می گیریم!
-با ویزای توریستی فرزندمان را در کانادا به دنیا آوریم و اقامت بگیریم! این تفکر که به واسطه تولد فرزند شما (که بیش از 30-50هزار دلار هزینه بیمارستان، ویزیت دکتر، خرید دارو مثلا پریناتال، اجاره خانه، سونوگرافی، تست غربالگری، تست سندرم داون و ...دارد اگر فرزند نیاز به انکوباتور نداشته باشد یا دچار زردی یا مشکل پزشکی دیگر نشود) به والدین اقامت بدهند دروغی بیش نیست. همچنین به دلیل پرواز طولانی تا کانادا خانم حامله 3-4 ماه قبل از پرواز باید کانادا باشد زیرا احتمال پارگی کیسه آب فرزند در هواپیما وجود دارد و 4ماه بعد از تولد فرزند میتوانید سوار هواپیما جهت برگشت شوید زیرا زمان زودتر به دلیل فشار کابین هواپیما به گوش نوزاد صدمه میزند. که جمع این دو زمان بیش از 6ماه حضور قانونی است. زمان زودتر ریسک سالم بودن فرزند را دارد.

* با ویزای توریستی به کانادا می ایم و از یک کارفرما جاب آفر (پیشنهاد شغلی) میگیرم!
-بعضی آژانس ها به متقاضی این جمله را گوشزد می کنند که"با ویزای توریستی این شانس را دارید که با کارفرما ها از نزدیک صحبت کنید و جاب آفر بگیریید" . طبق قانون شما شماره ملی کانادا SIN نامبر و اجازه کار ندارید لذا استخدام شما غیر قانونی است. در ضمن برای جاب آفر باید چندین نوبت آگهی در سایت اداره کار درج شود و بلافاصله متقاضیان دیگر مقیم کانادا با دانش زبان عالی به آگهی استخدام پاسخ می دهد و شما جاب آفر نمی گیرید مگر به قصد پرداخت هزینه نامربوط که نه تنها غیر قانونی است بلکه امکان اینکه مشکلات و عواقب آن گریبان گیر شما هم بشود بسیار زیاد است. در حال حاضر دیتابانک 5کشور کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلیس و دانمارک یکی است و این مشکلات در هر 5کشور ثب میشود.

* با ویزای توریستی به کانادا می آیم و از این طریق برای برنامه مهاجرتی خودم امتیاز کسب میکنم!
-حضور با ویزای توریستی هیچ امتیازی برای پرونده نیروی متخصص فدرال یا استانی ندارد. اگر به دنبال امتیاز خاص آن برنامه هستید باید در آن استان سابقه تحصیل یکساله یا کار تمام وقت داشته باشید.

* با ویزای توریستی میتوانم به کانادا بیایم و مشغول به کار می شوم و یا بیزنس خودم را راه اندازی می کنم!
-شما با ویزای توریستی به هیچ وجه اجازه کار کردن و یا راه اندازی بیزنس درکانادا را ندارید، اگر هم افرادی به شما می گویند که می توانید غیرقانونی یا به صورت cash کار کنید این کار برای شما تبعات زیادی دارد و حتی ممکن است منجر به دیپورت شدن شما از کانادا بشود. زیرا دریافت درآمد نقدی cash از کارفرما بدون اظهار مالیاتی به عنوان "پول سیاه" حساب میشود و مستوجب جریمه و زندان توسط پلیس است.

* با ویزای توریستی به کانادا می آیم و برای خودم و یا اعضای خانواده ام حساب بانکی باز میکنم و به راحتی اقدام به انتقال پول به کانادا می کنم!
-توجه داشته باشید افتتاح حساب بانکی در کانادا برای افرادی که ویزای توریستی دارند محدودیت های بسیاری دارد و در بهترین حالت فقط برای شما یک حساب دبیت باز میکنند(حسابی که به اندازه موجودی شما اجازه خرج کردن دارید) و به هیچ وجه خبری از حساب کردیت نیست. ضمن اینکه انتقال وجه به کانادا مخصوصا در مبالغ بالا (به جز در موارد مربوط به پرونده های سرمایه گذاری و با هماهنگی های لازم توسط بانک و وکیل و سازمان های مربوطه) معمولا دچار مشکل می شود (سایت fintrac را بخوانید)و تجربه نشان داده حساب های هموطنان ما در کانادا (مانند بانک TD) بارها به دلیل مشخص نبودن منبع اموال بلوکه می شوند. ولی شما با ویزای اقامتی کاملا در انتقال پول مثلا خرید خانه مجاز هستید.

* با ویزای تحصیلی فرزندم می توان برای خودم ویزای توریستی بگیرم یا بالعکس!

No comments:

Post a Comment