Thursday 19 March 2015

quebec-and-QSW-canada-2015
ظرفیت پذیرش نیروی متخصص کبک 2015 تغییر کرد
اداره مهاجرت استان کبک اعلام کرد که امسال فقط 6300 پرونده در بخش نیروی متخصص خود Quebec Skilled Worker که تا ماه آینده باز گشایی خواهد شد، قبول خواهد کرد.
در سال گذشته تعداد 6500 پرونده دریافت شد. این برنامه امسال از April 1, 2015 باز ظرفیت 6300 پرونده بازگشایی خواهد شد. در حال حاضر دولت کبک اعلام کرده است که از  April 1, 2015   الی   March 31, 2016  (یعنی حدود یک سال) این برنامه باز خواهد بود، اما دقیقا مشخص ننموده است که چه زمانی پرونده متقاضیان را قبول خواهد کرد!
برنامه مهاجرت نیروی متخصص کبک QSWP دارای دو مرحله است که برخلاف برنامه نیروی متخصص فدرال FSW، هر کدام بسیار سختگیرانه بررسی خواهد . متقاضیان براساس سیستم امتیاز بندی (سن، تحصبلات، رشته، تجربه کار، دانش زبان فرانسه، معیارهای انطباقی،پیشنهاد شغلی از کارفرمای کبکی و امتیاز  سن و رشته همسر و داشتن فرزند) پذیرفته خواهند شد. آخرین امتیاز بندی در اواخر سال 2014 طبق نامه مصوب کبک بوده است.
متقاضیانی که پرونده کامل و بی نقصی داشته باشند، واجد شرایط دریافت نامه تاییدیه استانی به نام CSQ خواهند شد، که مقدمه ای بر دریافت کارت اقامت کانادا است. اگرچه افرادی که برای این برنامه اقدام می نمایند اقامت کانادا را دریافت می کنند ولی باید توجه داشته باشند که شرط اقامت در کبک روی پرونده انان وجود دارد و تغییر محل زندگی بعد از ورود به کانادا باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام سیتی زن شیپی خواهد بود. لذا توجه داشته باشید که این برنامه برای کسانی مفید است که قصد اقامت در استان کبک(مونترال) را دارند.
تنها تفاوت این برنامه با روش "ورود سریع" Express Entry این است که در برنامه کبک شما مستقیما برای دولت کبک و انتخاب توسط آن اقدام می کنید ولی در برنامه اکسپرس اینتری شما ابتدا وارد بانک متقاضیان خواهید شد و سپس توسط دولت یا کارفرماها پذیرفته می شوید.
در  26 ژانویه  2015 اداره مهاجرت کبک لیست مشاغل مورد نظر دولت کبک را اعلام کرد. که اطلاعات لیست مشاغل نیروی متخصص کبک 2015 را اینجا می توانید بخوانید. در این لیست مشاغلی مانند کامپیوتر ، حسابداری، ژنتیک، امتیاز بالایی دارند. البته توجه داشته باشید که دانش زبان فرانسه امتیاز بالاتری در مصاحبه برای شما خواهد داشت.
افراد زیر از ظرفیت 6300  پرونده مستثنی هستند:
-         اگر واجد شرایط برنامه " تجربه کار کبکی" باشید. (در خبر بعدی توضیحات کافی داده خواهد شد.)
-         دارای پیشنهاد شغلی از کارفرمای مستقر در استان کبک باشید.
-         دارای نامه تاییدیه از دولت فدرال کانادا باشید که تمایل شما برای زندگی در کبک است.
-         با یک ویزای قانونی در حال حاضر در کبک باشید.

مهاجرت به کبک
برنامه نیروی متخصص کبک بسیار محبوب است البته این محبوبیت امسال دوچندان شده است. اولا، کبک دارای برنامه جذابی برای افراد با تخصص است که قصد زندگی در منطقه مونترال را دارند. دوما، افرادی که برای کبک اقدام میکنند نگران صف انتخاب اکسپرس اینتری نیستند و می دانند که در کبک براساس انتخاب خودشان قبول خواهند شد ن براساس انتخاب دولت یا کارفرما. اما توجه کنید که در کبک شرایط برای پرونده شما به علت تمایل آفیسر مصاحبه کننده به دانش زبان فرانسه، سختگیری بیش از حد روی مدارک و زمان طولانی تر بررسی پرونده ها(دو برابر فدرال) کمی متفاوت تر خواهد بود.
لذا قبل از هر گونه اقدام تصمیم گیری نمایید. سازمان مهاجرتی حقوقی گنجی از ابتدای سال 1394 برنامه مدونی برای ترجمه ، تایید و بررسی مدارک نسبت به فرمت مورد نظر آفیسر کبک ترتیب داده است. اگر دارای شرایط کبک طبق مشخصات اعلام شده در بخش نیروی متخصص کبک هستید فرم ارزیابی را تکمیل و سپس با ما درارتباط باشید.

No comments:

Post a Comment