Thursday 12 February 2015

آیا پروسه مهاجرت شما بی نقص است؟

high_rate_error_Canada
آیا پروسه مهاجرت شما بی نقص است؟
اداره مهاجرت و شهروندی کانادا برای خدمات بهتر، تغییراتی را در بررسی پرونده ها برای سال 2015 اعمال کرد. نمونه ای از این تغییرات برنامه express entry است که ماه گذشته اعلام شد و در این برنامه طی 6 ماه اقامت متقاضیان نهایی خواهد شد، چند استان کانادا نیز از همین روش برای انتخاب مهاجر خود شروع به کار نمودند که می توان موارد زیر را نام برد:
-          نوااسکوشیا
-          ساسکاچوان
-          بریتیش کلمبیا
تاکید اداره مهاجرت بر ارائه تقاضا ها به صورت آنلاین است تا همانند گذشته اشتباهات فردی کارمندان اداره مهاجرت و خطا ها از بین برود و مدت زمان بررسی کاهش یابد.
روزنامه Toronto star در گزارش ماه گذشته خود در مورد خطاهای انسانی کارمندان و کامپیوتری اداره مهاجرت CIC در بخش "اقامت دائم"، "ویزای کار موقت" و "پناهندگی" مطالبی را با مدارک آن ذکر کرد. این مدارک نشان می دهد که کارمندان دارای اشتباهاتی نظیر: استفاده از نامه های اشتباه برای استناد به قوانین، استناد به مدارک نامربوط متقاضیان و ... که باعث بوجود آمدن تاخیر در بررسی و صف طولانی انتظار می گردید، می باشند.
در این میان بعضی افراد آگاه به منابع مهاجرتی، این اشتباهات را کشف، تصحیح و قبل از بین رفتن شانس مهاجرت خود، به سفارت ارسال می کنند. اما خیلی ها اینقدر آگاه و خوش شانس نیستند!

با توجه به برررسی 996 پرونده که در اداره مهاجرت استان آلبرتا(Vergreville Case Processing C.) در تاریخ 1نوامبر تا 6دسامبر 2014 روی پرونده های مهاجرتی انجام شد، تیم کنترل کیفیت اداره مهاجرت متوجه شد که از 617 نامه ای که برای متقاضیان ارسال شده بود:
-          در 13% پرونده ها هیچ گونه اشاره ای . . 

No comments:

Post a Comment