Friday 6 February 2015

779 نفر در اولین گروه اکسپرس اینتری 2015 انتخاب شدند.

Canada_immigration_2015.jpg
779 نفر در اولین گروه اکسپرس اینتری 2015 انتخاب شدند.
همانطور که در خبر First round of Express Entry(متن به زبان انگلیسی) در مورخ 31ژانویه 2015 اعلام کردیم، اولین گروه در برنامه جدید Express Entry انتخاب شدند و نامه ITA را دریافت نمودند و 60 روز فرصت دارند تا مدارک خود را برای اقامت دائم PR تحویل دهند. (در مورد این 60روز در ویدئویی نکاتی را اعلام کرده بودیم.)
البته توجه داشته باشید که تمام افراد منتخب این گروه دارای پیشنهاد شغلی و استانی  در یکی از بخش ها the Federal Skilled Worker Program, Federal Skilled Trades Program, Canadian Experience Class and Provincial Nominee Program بوده اند. امید است که در مرحله بعد افرادی را بدون داشتن این 600 امتیاز دید. میانگین امتیاز این افراد برابر 886 از 1200 امتیاز بوده است. شما نیز می توانید آنلاین خودتان را امتیازبندی کنید:
 express score
در این بین می توان خوش بین بود که این سیستم (اکسپرس اینتری) به خوبی کار می کند و اولین گروه منتخبین اگرچه تعداد کمی هستند ولی به اقامت کانادا خواهند رسید.
طبق اعلام قبلی دولت کانادا، فقط افرادی که بالاترین امتیاز را داشته اند انتخاب شده اند. این افراد بیشتر در رشته های زیر دارای پیشنهاد شغلی یا استانی بوده اند:
-          تکنسین اطلاعات کامپیوتر
-          دستیار و منشی مدیریت
-          مترجم
-          کامپیوتر (برنامه نویس)
-          کامپیوتر(مهندس نرم افزار)
-          داروساز
-          آشپز
-          پزشک
-          مهندس مکانیک
-          استاد و محقق دانشگاه
-          متخصصین و مشاورین املاک
-          خدمات پخش و سرویس غذا
-          زمین شناس و اقیانوس شناس
-          بازاریاب و مدیر توسعه تجاری

منتخبین ماه بعد
طبق آماری که دولت کانادا برای سال 2015 اعلام کرده است، حدود 185000 نفر در گروه متخصص پذیرفته خواهند شد. 
پیش بینی ها بر این است که در سال 2015 تقریبا 25 مرحله گزینش داشته باشیم که مرحله بعد اوخر فوریه 2015 خواهد بود و تعداد منتخبین این ماه نیز بیشتر از 779 نفر ژانویه می باشد. در این میان افرادی که دارای پیشنهاد شغلی نبوده اند شانس انتخاب خواهند داشت.
به گفته آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت کانادا- تعداد کم منتخبین این ماه اصلا قابل توجیه نیست، زیرا نمی توان با 700تا800برگزیده در هر ماه به عدد 185000نفر رسید ، حداقل باید شاهد پذیرش 7تا9هزار نفردر هر بازه زمانی باشیم. بعید است که این افراد بتوانند همگی پیشنهاد شغلی یا استانی داشته باشند لذا امیدواری برای کسانی خواهد بود که بیشتر امتیاز را از ویژگی های فردی مانند : مدرک زبان، مدرک تحصیلی و ... دارند. همچنین نیاز بازار کار کانادا و کارفرماها رفع نخواهد شد مگر تعداد پذیرش ها بیشتر شود. زیرا اقتصاد کانادا به این افراد بستگی دارد. البته توجه داشته باشید که اطلاع از نحوه پذیرش افراد توسط کارفرماها برای آینده کسانیکه قصد مهاجرت و اقامت کانادا را دارند بسیار مهم است. بخش کاریابی سایت ما که شامل آگهی های روزانه کارفرما های کانادا است به شما کمک فراوانی خواهد نمود.


No comments:

Post a Comment