Thursday 19 February 2015

Canad_immigration
مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی
با توجه به شروع برنامه اکسپرس اینتری 2015 ، نقش استانها در انتخاب متقاضیان پر رنگ تر شده است. همانطور که می دانید با داشتن تاییدیه استانی PNP می توانید 600امتیاز را کسب کنید و به راحتی جزو منتخبین باشید.
استانهای نوااسکوشیا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و پرینس ادوارد جزئیات برنامه اکسپرس اینتری خود را اعلام کرده اند و متقاضیان اگر حدنصاب نمره (در حال حاضر 818 از 1200 امتیاز) را کسب کرده باشند واجد شرایط اند.
در کانادا، دولت فدرال و استانی برنامه مشخصی برای جذب مهاجر دارا می باشند. همانطور که می دانید کانادا 10 استان و سه منطقه دارد که ار برنامه های دولت فدرال پیروی می کنند البته استان کبک و نانوات مستثنی هستند و قوانین خاص خود را دارند. البته بعد از قبولی در کبک و نانوات باید توسط دولت فدرال نیز مرحله مدیکال و سو پیشینه را بگذرانید تا بتوانید کارت اقامت را دریافت کنید.
دولت کانادا به دولت های استانی برای تامین نیروی متخصص مورد نیاز خود که تمایل به زندگی در آن استان را دارند مجوز جداگانه در اکسپرس اینتری داده است.
برنامه PNP و Express Entry
هر استانی از کانادا دارای مجوز جذب مهاجر به تعداد مشخصی می باشد. در این سیستم شما با دریافت 600 امتیاز (طبق سیستم امتیاز بندی) بعلاوه امتیاز فاکتور انسانی می توانند نامه ITA را کسب و در سومین برنامه جذب در اواخر Feb 2015 پرونده خود را ارسال کنند.
در جدول زیر آمار منختبین طی دو بار گزینش مشخص شده است:
دومین انتخاب
اولین انتخاب
 منتخبین 2015
8 فوریه 2015
31 ژانویه 2015
زمان
779
779
تعداد افراد منتخب
818
886
میانگین امتیاز افراد منتخب
بله
بله
پیشنهاد شغلی یا انتخاب استانی

نحوه بالا بردن شانس انتخاب
با عضویت در خبرنامه موسسه مهاجرتی گنجی می توانید از شرایط هر استان یک هفته قبل از آغاز ، آگاه باشید. سپس باید روی مدارک زبان فرانسه یا انگلیسی خود کارکنید تا بهترین نمره را کسب کنید. در حال حاضرآیلتس بانمره بالاتر از 6 در هر اسکیل و فرانسه با نمره TCF-TEF برابر B2 برای شروع کار در ابتدا لازم است. همچنین در بخش کاریابی سایت می توانید خودتان برای کاریابی اقدام کنید و شانس خود را بالا ببرید. همچنین بعضی استانها خارج از اکسپرس اینتری مهاجر جذب می کنند که خبر آن اعلام خواهد شد. در این استانها شما ابتدا قبولی استانی را دریافت می کنید و سپس با ورود به اکسپرس اینتری و دریافت 600 امتیاز سریعا انتخاب می شوید و در کمتر از 6 ماه پرونده شما بررسی می شود.

مهاجرت کبک
اما کسانیکه شرایط بالا را ندارند، میتوانند شرایط خود را برای کبک نیز بسنجد. در روش نیروی متخصص مهاجرت استان کبک در سال 2015 QSWP شما براساس سیستم امتیازبندی از 100 که به رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی، سن، سابقه کار، تعداد فرزندان، زبان فرانسه و ...تعلق می گیرد، منختب می شوید و بعد از ورود به استان کبک(مونترال) همانند دیگران کارت PR را دریافت می کنید. در حال حاضر استان کبک لیست مشاغل 17 صفحه ای را ارائه داده است که در بخش کبک 2015 لیست آن را می توانید ببیند. رشته های کامپیوتر، ژنتیک، عمران، حسابداری، مالی و مترجمی ... دارای امتیاز خوبی هستند. البته امتیاز فرزند نیز کمک شایانی به پرونده شما خواهد نمود.
البته توجه داشته باشید که این برنامه از ابتدای سال آینده (1394) شروع خواهد شد. البته قوانین جدید شامل تمام پرونده های بعد از January 1, 2015 خواهد شد و پرونده های قبلی را شامل نمی شود.

نتیجه گیری
در ادامه روشهای مهاجرتی که در حال حاضر وجود دارد را بیان می کنیم، روش اکسپرس اینتری برای کسانیکه پیشنهاد شغلی یا تاییدیه استانی دارندو سپس روش نیروی متخصص کبک و سرمایه گذاری 180 هزار دلاری این استان و در انتها برنامه کارآفرینی منیتوبا باز است. خوشبختانه موسسه مهاجرتی گنجی برای همه این روشها برنامه مدون و مجوز انتقال پول (برای برنامه سرمایه گذاری) و وکیل تایید شده برای اقدام از طریق کبک و منیتوبا را دارا می باشد. لذا اگر برای آینده خود در کانادا برنامه ریزی می کنید، الان بهترین زمان است.
اما اگر نمی دانید که کدام روش برای شما بهترین روش است، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید. یکی از همکاران ما در دفتر کانادا بهترین روش را طبق امتیاز بندی به شما از طریق ایمیل اعلام خواهند نمود.


No comments:

Post a Comment