Saturday 21 September 2013

فرصت استثنایی ویژه پرستاران برای دریافت اقامت کانادا Quebec Skilled Worker Program is wide open for nurses

پرستار کبک کانادا
فرصت استثنایی ویژه پرستاران برای دریافت اقامت کانادا  Quebec Skilled Worker Program is wide open for nurses
چگونه از طریق رشته پرستاری اقامت کانادا را دریافت کنیم:
همانطور که در مطلب گذشته (کانادا درهای خود را برای پذیرش پرستارها باز نموده است) خواندید، در این مطلب روش های دریافت اقامت و نحوه اقدام برای پرستار ثبت شده را بیان می کنیم. با توجه به تقاضای زیاد برای رشته پرستاری در حال حاضر پرستارها میتوانند اقامت دائم (روش )QSW یا موقت کانادا (با دارا بودن Valid job offer and work permit) را دریافت نمایند.
اقامت دائم از طریق کبک: Permanent Residency ,Quebec Skilled Worker
قوانین فعلی کانادا براساس تقاضای زیاد برای رشته پرستاری در ماه گذشته تغییر نمود. دولت کبک حقوق بالا، شغل آماده پرستاری و سیستم رو به رشد سلامت را در کبک بوجود آورده است. بزرگترین سیستم جذب مهاجر کبک در حال حاضر بیشترین امتیاز را به پرستاران می دهد.
قوانین مهاجرت کبک براساس سیستم امتیاز بندی طراحی شده است، در این سیستم شما میتوانید خود را براساس معیار هایی مانند مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، سن، زبان و ... ارزیابی و امتیاز دریافت کنید، اگر امتیاز شما از حد نرمال بیشتر شود می توانید واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا شوید. حال که رشته پرستاری 16 امتیاز را به شما ارائه میدهد، اگر از بقیه فاکتور ها امتیاز لازم را کسب کنید میتوانید با خیالی آسوده داشتن مدرک زبان فرانسه را فراموش کنید.
نکته از قول آقای گنجی (وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو سازمان مهاجرت به شماره R508225)  بسیاری از افراد با دفاتر تهران و مونترال ما روزانه تماس میگیرند و از نحوه امتیاز بندی و رد شده پرونده قبلی خود سوال می کنند، که نشاندهنده عدم اشراف کافی به این سیستم امتیاز بندی است. به شخصه خود با پرستاری که همسرشان هم پزشک بودند و سال 2009 برای نیروی متخصص اقدام کردند، صحبت کردم و دلیل رد شدنشان را پرسیدم، مهمترین دلیل اشتباه محاسباتی در جمع امتیاز سن و دومی نداشتن وکیل در ارائه نامه بعد از بهبود شرایط این زوج با به دنیاآمدن فرزند بوده است.

اقامت موقت با ویزای کار: Temporary Residency with work permit
اگر دارای ویزای کار یا اجازه اقامت موقت هستید، میتوانید با دارا بودن مدرک پرستاری شغل خوبی را علی الخصوص در کبک داشته باشید.
برای شروع ابتدا باید مدرک خود را ارزیابی نمایید. لازمه این کار ارسال مدارک خود برای یک سازمان کانادایی است تا مدارک شما ارزیابی گردد.(اطلاعات بیشتر در مورد ارزیابی مدارک)
سپس برای ثبت نام و رجیستر شدن در کبک باید اقدام کنید. بعد از دریافت مدرک مربوطه می توانید برای اخذ پیشنهاد شغلی اقدام کنید.نحوه دریافت پیشنهاد شغلی Job offer را میتوانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان ما بدست آورید.
بعد از مدتی از ورود به کانادا با این ویزای موقت (ویزای کار) میتوانید برای سیتی زن شیپی، اقامت دائم اقدام کنید و از طریق Canadian Experience Class یا برنامه های استانی PNP به کارت PR برسید.

چگونه برای ثبت نام پرستاری در کبک اقدام کنید:   How to register as a nurse in Canada
برای کار به عنوان پرستار نیاز به رجیستر شدن دارید. Registered Nurse (یا به اختصار RN nurse  ) یا پرستار رجیستر شده با مدرک Licensed/Registered Practical Nurse (یا به اختصار LPN/RPN   ) باید توسط سازمان پرستاری کانادا Canadian Nurses Association یا انجمن پرستاری کانادا Canadian Council for Practical Nurse Regulators. ثبت نام و اخذ مدرک کند.
مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پرستاری در هر استانی متفاوت می باشد. برای ثبت نام CNA یا CCPNR  پرستار ها می بایست نسبت به جایی که تمایل به کار دارند ثبت نام کنند.
در زیر اطلاعات هر استان برای ثبت نام پرستاری در کانادا ارائه شده است:
British Columbia
Ontario
Saskatchewan
Manitoba
Alberta
Yukon
Northwest Territories & Nunavut
Nova Scotia
Prince Edward Island
Newfoundland & Labrador
Quebec
به صورت کلی برای اینکه بتوانید RN یا LPN شوید. باید نشان دهید که توانا و شایسته هستید. پس بعد از ارزیابی مدرک که نشاندهنده یک ارزیابی مقایسه ای بین مدرک شما و همان مدرک در کانادا است، سازمان پرستاری کانادا کمبود ها را برای شما مشخص می کند، مانند: سابقه شغلی قبلی، میزان زبان مورد نیاز، عدم سوء پیشینه و. . . سپس برای امتحان پرستاری CRNE ثبت نام می کنید، این امتحان در حال حاضر در کانادا برگزار می شود. بعد از اتمام مراحل فوق با موفقیت میتوانید در کانادا مشغول به کار شوید.

اطلاعات بیشتر در مورد شغل پرستاری در کانادا را در اینجا مشاهده کنید
شانس خود را برای دریافت اقامت کانادا فقط با داشتن مدرک پرستاری و بدون نیاز به مدرک زبان از دست ندهید. با ما تماس بگیرید.

No comments:

Post a Comment